Vad tycker jag om lögn?

I hate that!
Lögn är verkligen det värsta jag vet! Jag har hatar folk som ljuger, hur långt kommer man med det? Nej ingenstans alls okej ibland kan man komma en bit.. Tills sanningen kommer fram och då är det så mycket som kört. Så man kan ju säga att man kommer rent ut sagt ingen stans med att ljuga! En lögn kan förstöra så otroligt mycket, det finns absolut ingenting bra med att ljuga. Jag gillar ärlighet, jag tycker att man ska kunna stå för det man gör och säger, för men ärlighet kommer man långt, man kan lita på varandra och allt är bara bra? Tänk om lögn inte fanns? Då hade det kanske varit mindre skitsnack osv som hade kommit ut ur dagens ungdomar, Eftersom nästan allt handlar om avensjuka eller något liknade. tänk vad allt hade varit bra då..

Det finns ju ioförsig två sorters lögn.. "Att inte våga tala sanning." Det kan man kanske få skylla på ibland, men tillexempel Om någon har ett förhållande, men att Hon inte blir bra behandlad av sin "partner", och blir misshandlad osv, och man blir hotat, om man skulle säga till någon vad som egentligen pågår.. Så istället låtsas man om att allt är bra, och lever vidare? Vad vinner man på det? mer stryk eller vad då? Då man egentligen kunde ta tag i det och göra något åt det och sen några månader efter sitter han inne och får må lika dåligt själv.. Aja alla tycker olika, men såhär tycker ialladall jag!

so if we say it this way... I am rather sad to honesty, than to be pleased and happy with a lie.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0